Tuesday, January 18, 2011

Anda Beragama Islam?Ayuh Dapatkan segera BAJU RASMI UMAT ISLAM!

Assalamualaikum wbt buat saudara seaqidah kami, semoga sentiasa dalam jagaan dan rahmat Allah, InsyaAllah..

Disini, saya ingin bertanya kepada anda semua baik yang berpangkat tinggi mahupun berpangkat rendah. Adakah anda semua sudah mempunyai baju rasmi org islam?? eh nanti dulu, jangan salah faham.. pernah ke anda semua tahu, kita org islam ada baju rasmi?? mesti ada yang menjawab "merepek je dia ni..." ada pula yang cakap "dia ni x betul ke? selama aku belajar agama, xde pula org islam ada baju rasmi..." :) hehehehe
Jangan marah... Buat pengetahuan semua hamba Allah yang beragama islam perlu memakai baju rasmi jika ingin kembali kepadaNya, kecuali org yang mati SYAHID.. Jadi, faham x sekarang ni..?? "KAIN KAPAN" la... Hah!! Tau ke kain kapan tu apa??? kalau x tau cuba rujuk Ustaz/Ustazah yang anda selesa dengannya..

Kalau baju nak ke PEJABAT atau pergi kerja ada?? mesti semua jawab "mesti la ada.. xkan xde.. dah tu nak g keje pakai baju apa?? xkan pakai DAUN PISANG??" hahahaha.... Kalau saya tanya baju nak berjumpa dengan Allah dah ada ke?? ada juga yang menjawab "ala.. x payah... yang tu kan org tukang mandi jenazah da sediakan.. watpe susah2.." Kalau fikir secara logik, memang betul apa yang anda cakap... Tapi kalau fikir secra teliti... kalau tukang mandi jenazah tu pun meninggal dunia waktu yang sama anda meninggal, sape nak sediakan?? tapi ada juga yang menjawab "ala... bukan sorang yang mandikan.. ramai lagi ustaz/ustazah.."
Susah betula la kalau hamba Allah berkira jika ingin beli baju rasmi berjumpa Allah.. Kalau kita nak g dinner apa-pa majlis, saya nak tanya anda.. agak-agak jatuh atau tidak standart anda kalau meminjam baju dari orang?? Saya yakin ramai yang berkata "tidak" TERHORMAT.. itulah dia "BIAR PAPA ASAL BERGAYA" kalau dihadapan orang ramai.. tetapi hakikat hati anda?? macamane?? Tidak mungkin anda sanggup menipu diri sendir bukan..?? Tapi kenapa kalau dengan manusia, tahu kita malu.. x kisah laburkan duit banyak mana pun tetap keluarkan duit unti kelihatan cantik dan menawan... sebagai orang atasan, mestilah ingin menjaga personaliti sebagai orang


Tapi kalau nak jumpa Allah??? pakai telekung (kain sembahyang) sebulan x basuh pun xkisah.. inilah umat islam kita hari ini... sedanglan ada yang lebih utama perlu diadakan sebagai hamba Allah di Dunia ini... Alah menciptakan kita untuk beribadat kepadaNya... bukan nak mencari HARTA DUNIA... Tidaklah saya katakan bahawa mencari harta dunia ni salah... Cari tidak salah.. dengan harta itu kita boleh beribadat, boleh menginfaqkan kat mana-mana rumah anak yatim dan sebagainya. Bagi yang lelaki pula kalau da kerja dan tanggung anak bini itupun dikira ibadat.. Tapi ingatlah.. membeli pakaian ibadat itu lebih utama, kerana hendak BERIBADAT...

Itu dia tujuan saya berceloteh disini bukan nak jualtelekung tapi nak bagitahu, KEDAI-SAHABAT ROSELLE MARKETING.. kami ada menyediakan SET LENGKAP PENGURUSAN JENAZAH. Bukan nak berniaga sangat pun.. tapi nak berkongsi kepada semua umat islam sekaligus memudahkan kepada semua... SET LENGKAP ni boleh dibeli untuk persediaan kita.. Kita juga, suatu hari nanti mesti pakai baju rasmi tu.. xkan la kita x mati-mati... heheheh betul x??? kalau fikir masa depan, selalu kita fikir "bile aku nak beli kete baru??".. "bile la aku nak beli umah?? asyik duduk kat umah sewa je... asyik tumpang kete org je..." hehehehe
Skarang giliran saya pula nak bertanya.. "bila agaknya kita mati ye??? da sedia ke??? "baju nak mati da ada??"hehehehe sebelum ada kete... rumah ke.. adakan dulu baju nak jumpa Allah... sebab kita x tau bila kita akan mati.. kenapa.. dimana... dan sebagainya... Dengan mengingati mati, kita makin CERDIK.. CERDIK kerana setiap langkah perbuatan kita hari-hari sentiasa berjaga-jaga untuk bekalan kita di ALAM selepas di Dunia... Kalau setakat menjadi PERDANA MENTERI pun bukan cerdik.. eh2 .. jap... bukan nak kata PM kita x cerdik dari segi akademik.. tapi nak bagi contoh... kalau profesor skalipun kat dunia ni, boleh dia bagi jaminan di Akhirat dia adalah seorang profesor dan mesti jadi orang pertama masuk SYURGA??? MESTILAH TIDAK...
So.. Macamane?? nak jadi CERDIK di Dunia atau di Akhirat?? Fikirkanlah mana yang lebih utama... Saya tahu semua yang membaca ni otaknya FAQIH-FAQIH belaka... Jika tidak masakan anda boleh bijak bermain dalam dunia IT yang canggih sebegini rupa?? Tidakbegitu???


Tidakkah kamu piercaya kata-kata Nabi.."ORANG YANG CERDIK ADALAH ORANG YANG SELALU MENGINGATI MATI" So jelas hadis itu... apa yang kita nak pertikaikan lagi..??? Dapatkan baju nak jumpa dengan Allah itu pun memudahkan kita nak jumpa dengan Allah.. x payah la calling-calling ustaz/ustazah tolong sediakan dan mandikan jenazah kita atau ahli keluarga kita... kita sebagai anak, ibu bapa... kenapa kita x buat sendiri?? masa hidup bukan main sayang lagi... tapi... bile mati mintak orang lain mandikan... la.. kata SAYANG... adakah kita SAYANG ahli keluarga kita ni kerana Allah?? ada x kita niat, kalau mak aku mati satu hari nanti aku akan MANDIKAN.. KAPANKAN... dan SOLATKAN... itu menandakan kita SAYANG mak kita sangat sampai tidak membenarkan orang lain mandikan mak kita... tapi kita sebagai anak ingin mandikan mak yang mandikan kita masa kita baby dulu.. xkan la mak yang x bernyawa pun masih xda ati nak mandikan... Ya Allah... kemana HILANG KASIH SAYANG kalian pada keluarga???
Fikir-fikirkanlah wahai semua hamba Allah... Dapatkanlah dan hadiahkanlah SET LENGKAP PENGURUSAN JENAZAH ini kepada ISTERI, IBU, BAPA dan ANAK-ANAK tanda KASIH SAYANG kita pada mereka kerana Allah, dan terangkanlah kepada mereka bahawa anda sangat MENYAYANGI mereka dan membuat persediaan awal disamping menyedarkan kita bahawa dunia hanyalah PINJAMAN semata-mata... Dan Akhirat itu yang KEKAL ABADI.. Itu lah SAYANG kita kepada semua sahabat dan keluarga kerana Allah... sayang kerana bimbang dikalangan kita lari dari hala tuju dan matlamat kita sebgai hamba untuk beribadat kepada Allah....


Ya saudara seaqidahku...


SESUNGGUHNYA MATI ITU BENAR.. 
ALAM BARZAKH ITU BENAR... 
AKHIRAT ITU JUGA BENAR....








Segala kelengkapan untuk mandian dan mengkafankan telah siap disediakan didalam Kit ini. Ini sedikit perincian berkenaan item-item yang terkandung di dalam Kit yang bersifat Universal tersebut:
1) Kain Kapan 3 Helai
2) Kain kemban 1 Helai
3) Sarban / Tudung 1 Helai
4) Baju / Gamis 1 helai
5) Sarung Bantal / Sarung tangan kain 4 Helai
6) Tal 5 helai
7) Kapas 2 Gulung
8   Air Mawar
9) Air Sintok
10) Celak
11) Kapur barus
12) Minyak Attar
13) Sabun
14) Serbuk Cendana /Pacai
15) Apron Plastik
16) Plastik Sampah
17) Sarung Tangan getah 2 Set
18) Topeng Muka 1 set


klik disini untuk dapatkan secara online... 


Wallahua'lam..

0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...