Wednesday, December 28, 2011

SMART CHOCOLATE A+

HARGA:
RM 18.00
RM 21.00 - SABAH & SARAWAK
B$ 18.00 - BRUNEI
S$ 18.00 - SINGAPURA

           

SMART CHOCOLATE A+

Formulasi produk Smart chocolate A+ diadun dari pepejal koko coklat susu hitam bersama dengan buah badam rangup dan kismis dan Pegaga. Berpontensi untuk meningkatkan daya ingatan, konsentrasi minda, peredaran darah serta sebagai ajen antioksida.


Bahan-bahan:
 
 
Pepejal Koko: 
 
Buah koko telah dijumpai di Amazon, South Amerika beribu tahun yang lalu. Sejak itu, koko adalah makanan atau minuman berkhasiat yang telah banyak dinikmati dan disukai oleh semua peringkat umur. Koko mengandungi polyphenois & filavanois yang menjadi agen kuat kepada antioksida. Antara potensi khasiat koko adalah:
1) Mengurangkan risiko penyakit sistem peredaran darah & penafasan.
2) Meningkatkan kadar kolesterol baik HDL dari LDL.
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung.
4) Mengurangkan risiko penyakit darah tingg.
5) Tidur malam yang nyenyak.
 
     
Gingko Biloba:
 
Gingko adalah spesis pokok tertua didunia. Di Eropah & Amerika Syarikat, makanan tambahan dari gingko adalah bahan herba yang tinggi jualannya termasuk di France & German. Gingko secara tradisional digunakan untuk mempertingkatkan daya ingatan, konsentrasi minda dan memperbaiki sistem peredaran darah didalam badan. Gingko juga mengandungi 2 jenis antioksida iaitu flavanoids & terpenoids yang dapat mengurangkan atau menghalang radikal bebas dalam badan yang dipercayai menjadi  penyebab penyakit seperti sakit jantung, kanser dan penyakit alzheimer's dan lain lain penyakit pelupa dan hilang ingatan.
 
Pegaga:
Centella juga dipanggil Gotu Kola, Indian Pennywort, Pegaga dan Brahmi. Centella dapat menyegarkan otak dan system saraf dan dapat membantu mengekalkan keremajaan dan awet muda. Ia juga dapat membantu kesegaran badan, melawan rheumatism, mempertingkatkan daya konsentrasi dan perjalanan darah.
 
 
Badam:
 
Kajian ada menunjukkan badam adalah baik untuk kesihatan dan kaya dengan serat, vitamin, mineral, antioksida dan phytochemical. Badam juga dikatakan dapat membantu mengurangkan kadar kolestrol, bernutrisi, dapat menguatkan otot dan kecerdasan, mencantikkan dan memutihkan kulit serta memperbaiki daya penglihatan. 


Kismis:
 
Kismis adalah makanan & manisan semulajadi. Ianya adalah sumber yang baik untuk fiber, vitamin & mineral seperti Vitamin B, Kalsium, Potasium, dan zat besi. Kismis juga adalah antioksida yang baik untuk melambatkan proses penuaan. Kismis mempunyai kandungan fruktos yang tinggi dan tidak mengandungi bahan pengawet. Di kebanyakan negara, kismis juga dikatakan makanan yang baik untuk minda.                      
 
Cara makan yang disyorkan:
Cara pengambilan yang disyorkan ialah dengan mengambil lebih kurang 10g setiap hari bila-bila waktu. 

0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...