Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, February 12, 2011

BIOSTEEN


APA ITU BIOSTEEN ????

Biosteen merupakan Produk terunggul dengan formulasi hebat gabungan dari bahan-bahan terpilih dan berkualiti tinggi disamping dapat membekalkan pelbagai nutrient penting yang diperlukan oleh tubuh badan .Biosteen gabungan daripada ekstrak Manggis, Habbatussauda, Goji, Madu Lebah, Roselle dan di perkaya dengan Air Zam Zam.Biosteen mengandungi khasiat xanthon kaya dengan antioksidan yang terkandung di dalam ekstrak buah manggis ( terutama pada bahagian kulitnya ) dan goji.
Selain itu ,Biosteen juga kaya dengan omega 3 dan 6 yang dihasilkan oleh habbatussauda. Ia merupakan nutrisi terbaik bagi sel otak untuk meningkatkan daya ingatan dan kecerdasan. Biosteen juga mengandungi pelbagai vitamin yang dikehendaki oleh tubuh seperti vitamin B1,B2,B3,B4,B5 dan vitamin C disamping pelbagai zat logam  seperti magnesium dan potassium.
Biosteen diadun di bawah standard pengilangan IMP (Islamic Manufacturing Practice), serta di sahkan halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Pengambilan secara berterusan dapat membantu mengekalkan kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman.

KHASIAT DAN KEBAIKAN MANGGIS
 See full size image

Khasiat XANTHON iaitu bahan aktif dalam buah manggis dapat membantu mencegah pelbagai jenis penyakit kerana ia mengandungi antioksidan yang sangat tinggi dimana ia dapat memberi perlindungan kepada tubuh manusia daripada serangan radikal bebas serta dapat mencegah dan mengurangkan risiko penyakit kronik. Antara komponen yang terdapat di dalam buah manggis terdiri daripada IRON, FIBER, CALSIUM, VITAMIN C,POTASSIUM,VITAMINB2,PROTEIN, CATHECHINS, TANNINS, PHOSPHORUS, SODIUM, VITAMIN B1 dan NIACIN.

Menurut kajian DR DAVID A. MORTON, Ph.D, buah manggis mempunyai bahan aktif biologi yang sangat kaya dengan ANTIOKSIDAN dan sangat berkesan untuk mencegah penyakit. Selain mengandungi vitamin, polysaccharides dan stilbenes, buah manggis ini unik kerana mempunyai makanan tambahan bioaktif yang hebat iaitu “XANTON”.

Kajian menunjukkan “XANTON” mempunyai kesan positif kepada keseluruhan sistem badan, “menurut Penyelidik J.Frederick Templelan,M.D”. Dari penambahan tenaga untuk melindungi sistem dalam tubuh dari radikal bebas, “XANTON” menyampaikan faedah yang luas”, XANTON merupakan sebahagian daripada super antioksidan yang paling mujarab dan berkesan secara semulajadi.

Kajian sains terhadap buah manggis telah dilakukan 100 tahun dahulu dimana lebih dari 110 kajian telah dikeluarkan di dalam jurnal-jurnal sains. Penemuan sains tentang FITONUTRIEN, juga dikenali sebagai fitokimia, adalah sebatian bioaktif semulajadi yang ditemui dalam makanan tumbuhan.

Ianya menyediakan manfaat yang lengkap seperti kesan antioksida dan sistem imun bagi membantu menggalakkan fungsi badan yang sihat. Fitonutrien yang berkuasa ditemui di dalam kulit manggis ialah ”Xanthon”. Ianya wujud secara bioktif semulajadi dan memiliki ciri-ciri ANTIOKSIDA yang hebat.
Khasiat Xanton dalam kulit buah manggis dapat membantu mengatasi pelbagai jenis masalah penyakit seperti berikit:

KANSER/ PERTUMBUHAN TUMOR, KENCING MANIS, DARAH TINGGI, JANTUNG/SALURAN DARAH, GOUT, ARTHRITIS, SAKIT SENDI, SENGAL BADAN, MIGRAINE/ SAKIT KEPALA, STROK/PENYAKIT PARKINSON, MASALAH SARAF, PENYAKIT ALZHEIMER (NYANYUK), GASTRIK/ULSER, SEMBELIT,CIRIT BIRIT, KEGEMUKAN, ASMA/LELAH, STRESS/KEMURUNGAN, MENCANTIK & MELICINKAN KULIT, MASALAH SENGGUGUT / PMS, MENOPAUSE, MASALAH KULIT,ALAHAN, BUAH PINGGANG, JANGKITAN PUNDI-PUNDI KENCING, KELESUAN DAN JANGKITAN VIRUS / BAKTERIA

KHASIAT HABBATUSSAUDA

 

Habbatussauda dapat meningkatkan jumlah sel-sel T yang baik untuk meningkatkan sel-sel pembunuh alami, G Reitmuller, Director Institut Immunologi dari Universiti Munich, dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan dapat digunakan bioregulator. Dengan demikian, Habbatussauda dapat dijadikan ubat untuk penyakit yang menyerang kekebalan tubuh seperti kanser dan AIDS. Dengan kandungan omega 6 dan omega 3, Habbatussauda juga merupakan nutrisi terbaik bagi sel otak untuk meningkatkan daya ingatan dan kecerdasan. Habbatussauda juga memperbaiki mikro (peredaran darah) ke otak dan sangat sesuai diberikan kepada anak di usia pertumbuhan. Hormon adalah zat aktif yang dihasilkan oleh kelenjar endokrin yang masuk dalam peredaran darah. Racun dapat mengganggu metabolisme dan menurunkan fungsi organ penting seperti hati, paru-paru dan otak.

Rasulullah S.A.W pernah bersabda yang bermaksud: "Tetaplah kamu dengan Habbatussauda ini kerana sesungguhnya ia mempunyai bahan penyembuh (ubat) setiap penyakit kecuali maut”, (HR: Bukhari).
Ibnu Qayyum al-Jazwiyah (691-751) menulis dalam kitabnya yang cukup terkenal "Zad al' Mi’ad fi Huda Khayri al Ibad”: Jika Habbatussauda dihancurkan dan dicampurkan dengan madu, kemudian diminum dengan air panas, ia dapat menghancurkan air batu karang yang terdapat dalam buah pinggang dan tempat berkumpulnya air kencing. Melancarkan keluar air kencing, darah haid dan susu ibu.

Dr. Michael Tierre, penulis buku "Planetary Herbalogy" mendapati Habbatussauda mengandungi METASITOSTEROL. Ia adalah bahan ANTIKANSER yang sangat berkesan.

KHASIAT MADU LEBAH

Keistimewaan madu lebah pula telah diabadikan oleh Allah S.W.T di dalam al-Quran yang bermaksud: "Daripada perut lebah itu keluarlah minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya sebagai PENAWAR bagi manusia”, (An-Nahl:69)./’;

KHASIAT DAN KEBAIKAN GOJI

Goji telah digunakan dalam Perubatan Tradisonal oleh rakyat China selama lebih 5,000 tahun. Terdapat beberapa teks perubatan Cina purba yang menyanjung faedah kesihatan yang mengagumkan daripada buah Goji ini. Berikut adalah antara teks perubatan tersebut: Dr. Earl Mindell, R.Ph., Ph.D., dikenali sedunia sebagai seorang Pakar Herba dan Ahli Farmasi dalam tulisannya GOJI merupakan sejenis herba yang sangat hebat kerana ia mengandungi anti oksida dan imuniti yang tinggi untuk melawan daripada serangan pelbagai jenis penyakit selain dapat menghalang daripada proses penuaan melalui rangsangan HGH ( Hormon Pertumbuhan Manusia) antara lain GOJI dapat mengatasi masalah seperti tekanan darah tinggi, mengurangkan risiko kanser, kolestrol dalam darah, mengawal diabetis, meningkatkan fungsi seksual, menguatkan jantung, menyokong fungsi hati yang sihat, menguatkan otot dan tulang, memelihara buah pinggang, memulihkan daya ingatan, enzim penghadaman anti radang dan lain-lain.

KHASIAT AIR ZAM-ZAM

Diriwayat oleh Jabir, Ibnu Abbas, Ibnu Umar dan Muawiyah, Rasulullah pernah bersabda “Air Zam-Zam itu diminum mengikut apa yang diniatkan dan dikehendaki”. Diriwayatkan juga Rasulullah gemar meminum air zam-zam dan tangan baginda yang mulia dan penuh barakah pernah dicelupkan ke dalam perigi zam-zam. Al-Munawa (ahli ilmuan) berkata “air zam-zam adalah penghulu segala air, air yang paling mulia, berharga dan disukai”.

Air Zam-Zam mempunyai banyak kelebihan dan keistimewaan berbanding air lain. Perkara ini diperakui oleh bayak kajian saintifik, termasuk sarjana barat. Air zam-zam mempunyai banyak khasiat dan kelebihan seperti sabda Nabi Muhammad SAW bermaksud ”sebaik-baik air dipermukaan bumi adalah air zam-zam. Padanya ada makanan yang menyegarkan dan penawar bagi segala penyakit”.


KHASIAT ROSELLE
Roselle, merupakan satu tumbuhan herba semulajadi - mengandungi kandungan Vitamin C yang tinggi, dianggar pada 280mg pada setiap 100gm kaliks Roselle yang telah dikeringkan. Ini menunjukkan kelebihan vitamin C yang ada pada Roselle berbanding dengan buah kismis hitam. Ia juga mengandungi vitamin-vitamin lain seperti Vitamin D, B1 dan B2.

ROSELLE terbukti kaya dengan anti oksida untuk:

* Menyegar & mengembalikan tenaga
* Menghilangkan selsema & sakit tekak
* Meredakan batuk & mencairkan kahak
* Menyihatkan & mencerdaskan minda
* Mengurangkan stress & sukar tidur
* Mencegah kanser & penyakit kronik
* Menstabilkan tekanan darah tinggi
* Meningkatkan daya tahan tubuh
* Membantu proses pencernaan
* Mencantikkan kulit & awet muda
* Mengurangkan kolesterol yang berlebihan

0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...