Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Tuesday, November 13, 2012

Amaran banjir Sungai Selangor Kuala Badong melebihi paras bahaya

Amaran banjir Sungai Selangor Kuala Badong
 melebihi paras bahaya


Gambar Hiasan:
Peta Kawalan Empangan Sungai Selangor

Paras air Sungai Selangor di Kuala Badong melebihi paras bahaya

KUALA LUMPUR 13 Nov. - Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) meminta penduduk di sekitar Sungai Selangor di Kuala Badong, Kuala Selangor berjaga-jaga berikutan air sungai berkenaan telah melebihi aras bahaya dengan bacaan 4.04 meter.



Kawasan sekitar dikhuatiri akan dinaiki air, menurut portal JPS yang dikemaskini pada 10 pagi ini.
Sungai Langat di Bukit Changgang, Kuala Langat pula telah melebihi aras amaran dengan bacaan 4.11m, dan JPS meminta penduduk sekitar berwaspada.

Setakat malam tadi, bilangan mangsa banjir di Selangor ialah 1,357 orang daripada 345 keluarga yang ditempatkan di tujuh pusat pemindahan - empat di Kuala Langat, dua di Sepang dan satu di Kuala Selangor.

Dalam pada itu, Majlis Keselamatan Negara (MKN) menyatakan mangsa banjir di Perak setakat 9.30 pagi ini berjumlah 35 orang daripada sembilan keluarga yang ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Agama Rakyat, Kampung Padang Serai di Manjung.
- BERNAMA

Sungai Selangor at Kuala Badong breaches danger level

KUALA LUMPUR: Jabatan Pengairan dan Saliran telah menasihatkan orang-orang yang tinggal berhampiran Sungai Selangor di Kuala Badong, Kuala Selangor untuk berjaga-jaga kerana telah melepasi paras bahaya 4,04 meter.

Menurut laman web jabatan itu, dikemaskini pada pukul 10 pagi Selasa, penempatan di sekitar berisiko banjir.

Sungai Langat di Bukit Changgang, Kuala Langat, Selangor pada 4,11 meter, di atas paras amaran, kata jabatan itu.

Penduduk di kawasan itu dinasihatkan untuk mengambil langkah berjaga-jaga tambahan.

Sementara itu, Majlis Keselamatan Negara berkata bilangan dipindahkan banjir di Perak pada pukul 9.30 pagi berjumlah 35 orang daripada sembilan keluarga yang sedang terlindung di Sekolah Agama Rakyat, Kampung Padang Serai di Manjung.

Status yang diberikan oleh Majlis malam tadi adalah bahawa bilangan mangsa banjir di Selangor berdiri pada 1,357 orang daripada 345 keluarga yang ditempatkan di pusat pemindahan di Kuala Langat (empat), Kuala Selangor (One) dan Sepang (dua).

Di Melaka, 84 orang telah terlindung di pusat di Jasin manakala 138 orang berada di tempat tinggal di Batu Pahat. - Bernama

0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...