Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Tuesday, January 10, 2012

Cinta Ilahi


Ya Allah, jagalah cintaku ini
Agar ia terus tetap di jalan
Yang Engkau redhai.
ameen.

Cinta Ilahi...


Cinta Ini...


"Ya Allah, dengan izinMu,

Telah banyak yang aku lalui

Hingga pernah resah jiwa ini

Hingga pernah gelisah hati ini


Cinta dunia pernah merantai hati

Walau tidak pernah kuzahiri

Dalam sederap langkah perjalanan hidupku


Jika dulu telah Engkau izinkan

Aku merasai kehangatan kasih dalam alpa


Jika dulu Engkau benarkan

Aku menikmati rindu adam kepada hawa

Jika dulu Engkau biarkan

Aku di dalam bahagia yang sementara


Cukuplah wahai tuhanku!


Kerana di sebalik semua itu

Aku pernah kehilangan cintaMu

Pernah gersang jiwaku

Pernah tandus imanku!


Derita itu merobek ketenanganku

Hatiku yang telah retak semakin retak


Solatku tiada lagi khusyuknya

Rukukku tiada lagi ikhlasnya

Sujudku bersama fikiran yang melayang entah ke mana

Tahajjudku sudah tiada serinya

Munajatku sudah hilang air matanya!

Imanku longlai untuk berkata-kata!


Dan Ya Allah

Setelah semua itu aku lalui

Dengan penuh susah, jerih dan payah

Kugagahi jua langkah lemah ini

Berbekal harapan yang tidak pernah mati


Akhirnya kutemui cintaMu yang hakiki


Manisnya kurasai

Bahagia dan ketenangan abadi!

Bersama setiap sedutan nafas

Beriramalah tasbih, tahmid dan takbir

Hati ini bahagia dengan mengingatiMu

Hati ini derita bila melupaiMu


Engkaulah Kekasih dan cinta hatiku


Sekalipun tidak

Aku berasa kecewa kerana dikecewakan

Bahkan hati yang retak kembali pulih


Hati yang merana kembali damai

Hati yang sirna kembali menyinar!


Syukurku padaMu tuhan!

Atas segala kurniaan

Nikmat rasa cinta yang cuma sedikit padaMu ini,


Jangan Engkau lenyapkan,

Jangan Engkau kuburkan


Tapi, suburkanlah cintaku padaMu tuhan!

Biarkan hati ini....

Berbicara tanpa halangan lagi

Terus mengharap, berpaut dan bergantung padaMu


Ya Allah Ya Tuhanku

Kurniakan kepadaku

Sekeping hati yang kuat

Agar ia terus hidup di dalam cahayaMu

Selamanya!


Puisi Diedit kembali Oleh Kak Intan SRM

Kredit to; Tautan Hati Fan Page, BY HAZANUTZ sLAY,

0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...