Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, February 18, 2012

Masalah senggugut, Secret Honey Genius.

Muslim Choice, Secret Honey Genius,


TESTIMONI PENGGUNA 
SECRET HONEY GENIUS, MUSLIM CHOICE

Masalah Penyakit Senggugut Nama: Pn Fardhillah Bt Mahad
Umur : 35 Tahun

Lokasi:
Batu Caves, KUALA LUMPUR
Masalah: Penyakit Senggugut



Sejak remaja lagi saya mengalami sakit senggugut satiap kali ketika datang haid. Sakitnya tidak terhingga sahingga berguling-guling. Saya telah berjumpa seorang pengalaman perubatan tradisional. Atas sebab itu, setelah berkahwin saya telah dikurniakan 8 orang cahayamata. Tetapi masalah senggugut tetap saya hadapi masalah kepada juga terasa sakit.

Setelah mengambil SHG, kesanya begitu memuaskan hati saya. Sakit sanggugut telah hilang cuma masih terasa sakit kepala. Tetapi saya masih terus mengambil SHG sahingga ke hari ini. mudah-mudahan suatu hari nanti sakit kepala saya juga hilang. INSYAALLAH.

Bukan saya sahaja yang mengambil SHG malah seluruh ahli keluarga saya mengambilnya.  Kami semua merasa samakin sihat setelah mengamalkannya. Tambahan pula dalam keadaan negara kita masih lagi berada di dalam gelombang H1N1. Kita tahu sudah ada begitu ramai orang yang dijangkiti H1N1.

ALHAMDULILLAH, setakat ini, kami sakeluarga masih lagi terhindar daripada penyakit tersebut. Insyaallah kami sekeluarga akan meneruskan pengambilan SHG dan jika diizinkan ALLAH sepanjang hayat kami. Terima kasih kepada MUSLIM CHOICE kerana telah memperkenalkan SHG dan ia juga adalah sebagai altenatif kepada perubatan menurut SUNNAH Rasulullah S.A.W.

Sedikit Info apa itu senggugut

Senggugut – Masalah Senggugut Wanita

Penyakit senggugut (PMS) merupakan himpunan simptom fizikal, psikologi, dan emosi yang berkait dengan kitaran haid wanita. Dianggarkan kebanyakan wanita pada usia boleh mengandung (sekitar 80 peratus) mempunyai sebahagian simptom PMS, Simptom sedemikian biasanya boleh dijangka dan berlaku secara tetap semasa dua minggu sebelum haid. Biasanya simptom mungkin hilang sebelum atau selepas permulaan aliran haid.

Bagi sesetengah wanita dengan PMS, simptom amat teruk sehingga mereka dianggap melumpuhkan. Bentuk PMS ini mempunyai nama psychiatric tersendiri: Penyakit senggugut teruk (premenstrual dysphoric disorder) (PMDD).

 

Sakit perut ketika kedatangan haid adalah satu simptom yang lazim dikemukakan kepada pakar sakit puan. Sakit perut ketika haid ini dikenali sebagai senggugut ataupun terminologi perubatannya ialah “dysmenorrhoea”.

0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...