Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Sunday, September 16, 2012

Shampoo Halal Lemon dan Serai Wangi di SRM

Shampoo Halal Lemon dan Serai Wangi di SRM
 
Masih ragu-ragu dengan produk kosmetik dan 'body care' di pasaran
 dengan kesucian dan kebersihannya?
 Alhamdulillah bersyukur kami ke hadrat Allah,
 Kini Sahabat Roselle Marketing telah memasarkan kosmetik dan body care
 Keluaran Bumiputra Muslim yang suci dan bersih 
 daripada bahan-bahan yang haram dan meragukan!
 
 
Syampu Rambut BeautyFrenz Dengan Extrak Lemon & Serai Wangi.

Mengandungi kandungan  ektrak lemon dan serai wangi sebagai bahan istimewanya. Kandungan lemon yang bersifat antiseptik yang dianugerahkan oleh Allah yang kaya dengan Vitamin C, memberikan kelebihan untuk merawat kulit kepala dan lebih mudah untuk menanggalkan sel mati. 

Ia bertindak terus menyerap ke permukaan kulit kepala dan memberikan kelembapan yang lebih lama. Serai Wangi pula mempunyai aroma wangian asli yang 'mendamaikan' selain mempunyai kelebihan yang tersendiri iaitu memberikan kesegaran pada kulit kepala.

 Malah dapat melegakan sengal-sengal dan sakit kepala insyaAllah..

Sila dapatkan produk ini
dengan Sahabat Roselle Marketing segera.

Peluang Jana Pendapatan pun terbuka kepada sesiapa yang berminat .

SAHABAT ROSELLE MARKETING

 019 7703029 atau 019-7773022 atau 019-7783029

Kawasan Lembah Klang , sila  hubungi 
019 7773194 atau 019 7773094
 (Kedai Sahabat Roselle Marketing di Puchong, Selangor)

Untuk Beli online, sila klik di sini

PENGUSAHA JOHOR

Kepada pengusaha Az-Zain/Halalmart/ iemart/ Kedai di Johor yang berminat untuk menjadikan produk BeautyFrenz sebagai produk jualan anda, sila hubungi 03-80627032/ 019-7773094. Email: kedaisrm@gmail.com (Selangor), srm_3029@yahoo.com (Johor)

 Produk BeautyFrenz adalah jawapannya.
 Keluaran Bumiputra Muslim yang suci dan bersih 
daripada bahan-bahan yang haram dan meragukan! 
Gunakan dengan yakin dan tanpa was-was!

Antara kandungan bahan alami dalam syampu rambut ini ialah ekstrak lemon dan serai wangi. (sila klik readmore untuk informasi selanjutnya)

 
Syampu Rambut BeautyFrenz Dengan Extrak Lemon & Serai Wangi. Mungkin ada yang bertanya, kenapa Lemon dan Serai Wangi menjadi pilihan sebagai bahan kandungan bagi produk terbaru ini...

Lemon:
Sifatnya antiseptik yang dianugerahkan oleh Allah yang kaya dengan Vitamin C, memberikan kelebihan untuk merawat kulit kepala dan lebih mudah untuk menanggalkan sel mati. Ia bertindak terus menyerap ke permukaan kulit kepala dan memberikan kelembapan yang lebih lama.

Serai Wangi:
Merujuk pada nama tempatannya, Serai Wangi mempunyai aroma wangian asli yang 'mendamaikan' selain mempunyai kelebihan yang tersendiri iaitu memberikan kesegaran pada kulit kepala. Malah dapat melegakan sengal-sengal dan sakit kepala insyaAllah..
 

Rangkaian Kedai Sahabat Roselle Marketing:

Kedai SRM Di Taman Impian Emas, Skudai, Johor 


Cawangan Impian Emas, Skudai Johor Bharu, Johor:
No. 32 Jalan Impian Emas 7,Taman Impian Emas,81300 Skudai,Johor, Malaysia
Office : +607 558 2779
HP : 019-778 3029 


Gambar Kedai SRM Di Puchong, Selangor

Kedai SRM Puchong Selangor:
No 19-1, Jalan Tasek Prima 5/1, Blok B Prima Biz Hub,Taman Tasik Prima, 
47150 Puchong, Selangor Darul Ehsan. 
Nombor telefon: 019 7773194/019 7773094

  Gambar Kedai SRM, Bandar Baru Uda, JB, Johor
 
SRM Cawangan Bandar Baru Uda, 
No. 3 Jalan Padi Ria 13, Bandar Baru Uda, 81200 Johor Bahru, 019-7773022 (En.Fadhil)

Gambar Kedai SRM, Taman Mutiara Rini, Skudai, Johor
Cawangan Taman Mutiara Rini, 
No. 33 Jalan Jasa 64,Taman Mutiara Rini, 81300 Skudai, Johor Bahru, Nombor 0197773064  

Cawangan Pasir Gudang:
D & Yad venture - No:22 Jln Sejambak 14, Taman Bukit Dahlia 81000 Pasir Gudang, Johor.017-7382676 / 019-7835476 [Puan Mimah]

 SRM Mobile - 

 SRM Mobile Sekitar Muar, Johor - 019-619 6676 [Puan Fatimah]  
 SRM Mobile Pahang: 019 9851773 (Encik Sulaiman)
 
 Khasiat dan Faedah Lemon

 Warnanya yang kekuningan menarik mata memandang, tetapi apabila diambil jusnya pasti wajah akan bertukar akibat rasanya yang masam. Pun begitu, jangan salahkan rasanya kerana di sebalik masamnya lemon, banyak khasiat yang boleh diperoleh dari buah ini.

Selain boleh dijadikan minuman jus serta digunakan dalam masakan, lemon dikatakan mempunyai banyak khasiat untuk kecantikan. Berikut beberapa manfaat lemon buat pengetahuan anda :

1 - Membuatkan rambut bersinar

Ingin rambut nampak sihat dan lebih bersinar. Campurkan perahan pati lemon pada perapi syampu lalu sapukan pada rambut. Biarkan selama beberapa minit sebelum dibilas dengan bersih. Lakukan secara rutin.

Lemon juga boleh membantu mencerahkan rambut. Menggunakan sikat, sapukan lemon ke bahagian rambut yang ingin dicerahkan. Setelah itu, jemur rambut di bawah sinar matahari, tapi jangan lupa aplikasikan krim pelindung sinaran matahari agar kulit anda tidak terbakar. Sinar matahari membantu pati lemon mencerahkan rambut anda. Setelah itu bilas rambut seperti biasa dan sapukan perapi rambut lalu biar ia kering sendiri.

2 - Melembutkan kulit

Ramuan tradisional lulur lemon boleh membantu membuatkan kulit terasa lebih halus terutama jika ia selalu dilakukan. Caranya mudah sahaja, parut kulit lemon lalu tambahkan sedikit gula dan minyak zaitun lalu gaul sebati sebelum dibiarkan selama lebih kurang 30 minit. Setelah itu sapukan lulur tradisional itu pada tubuh, terutama pada siku tangan, lutut dan kaki. Ini kerana bahagian tersebut lebih kasar dan kering berbanding bahagian lain.

3 - Menyamarkan kulit berbelang

Bagi mereka yang kerap terdedah dengan sinaran matahari secara terus pasti menghadapi masalah kulit berubah menjadi berbelang. Untuk mengatasi masalah tersebut, ambil hirisan lemon lalu gosokkan secara lembut ke bahagian kulit yang bermasalah. Lakukan setiap hari untuk hasil yang lebih maksima.

4 - Menyegarkan mulut

Bau mulut menyebabkan seseorang berasa kurang keyakinan untuk berhadapan dengan orang ramai. Bagi mereka yang mempunyai masalah tersebut bolehlah mencuba kaedah ini. Berkumurlah dengan segelas air yang telah dicampurkan dengan perahan lemon. Ia akan membunuh kuman yang menjadi penyebab kepada masalah mulut berbau selain memberi kesegaran kepada mulut.

5 - Mencegah jerawat

Bagi yang ingin menghindari wajah mengalami masalah jerawat, bersihkan wajah dengan susu pembersih. Setelah itu, letakkan beberapa hirisan lemon sebagai masker.




6 - Mencerahkan kuku tangan dan kaki

Campurkan dua sudu makan perahan lemon dengan satu sudu makan ubat gigi dalam mangkuk lalu gaul sebati. Sapukan campuran tadi pada kuku tangan dan kaki perlahan-lahan. Setelah itu biarkan seketika sebelum dibilas dengan air suam. Setelah itu, sapukan kuku tangan dan kaki dengan losen badan untuk melembapkan kuku. Hasilnya kuku akan kelihatan cerah dan bersih. Bagi mereka yang menghadapi masalah kuku nampak kekuningan boleh mencuba kaedah ini. Rendam kuku ke dalam pati lemon selama lima minit lalu dibilas.

7 - Pelembut telapak kaki

Banyak berjalan menyebabkan tapak kaki menjadi kasar. Untuk melembutkannya serta mematikan kuman-kuman yang melekat di kaki, gunakan kaedah ini. Masukkan enam gelas air suam ke dalam bekas bersama tiga cawan perahan lemon, satu cawan susu, dua sudu makan serbuk kulit kayu manis. Lalu gaul rata dan rendam ke dua belah kaki anda sambil di gosok-gosok dengan menggunakan batu apung selama 15 minit. Setelah itu, bilas dengan air suam dan keringkan. Lakukan sekurang-kurangnya seminggu sekali.


 


0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...