Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Thursday, March 08, 2012

Lebih ramai bumiputera perlu ceburi industri halal

Lebih ramai bumiputera perlu ceburi industri halal - Mukhriz

Produk Halal Keluaran Muslim, yang dipasarkan oleh SRM ada pelbagai jenis.

 Bihun Muslim

Mee Kering Duha Untuk Membeli, sila lihat menu bar di atas, beli Online. Maklumat lanjut sila hubungi Encik Yusuf di 019 7703029

Utusan Malaysia, 29/02/2012 3:50pm

SUNGAI PETANI 29 Feb. - Lebih ramai pengusaha bumiputera disarankan menceburi industri halal yang kini mempunyai pasaran global yang semakin besar.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir berkata, industri halal mengalami pertumbuhan pesat setiap tahun dan “siapa cepat dia dapat”.



Mukhriz berkata, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) sentiasa menjadi pemangkin dengan menyediakan pelbagai kemudahan untuk mendedahkan kepada golongan bumiputera kepada industri halal yang ada.

"Kita sediakan kursus, latihan khidmat nasihat mengenai apa yang perlu mereka lakukan supaya produk keluaran mereka itu layak mendapat sijil halal tetapi akhirnya terpulang kepada usaha sendiri,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penutup Seminar Keusahawanan Industri Halal Bersama Bekas Tentera Malaysia di sini petang semalam. - BERNAMA

0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...