Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Thursday, March 22, 2012

Tepung Beras Halal, Produk Runcit Muslim

Tepung Beras Halal


Harga: RM 2.20
Untuk beli online produk tepung beras ini, sila klik di sini.
Untuk renungan bersama, mengapa perlunya kita mengambil makanan halal. marilah kita hayati firman Allah SWT, yang maksudnya:
Firman Allah (s.w.t.) : “ Hai sekalian manusia, makanlah yang halal lagi baik dari apa yang terdapat di bumi, dan janganlah kamu mengikuti langkah-langkah syaitan; kerana sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu.” ( Surah Al Baqarah :168 )
Islam begitu menitikberatkan soal kesihatan umatnya. Seseorang insan mukmin yang sentiasa prihatin terhadap soal kebersihan dan kesucian makanannya setiap hari, maka pasti akan lahir nur keimanan dalam dirinya untuk turut sama menjaga kebersihan diri secara keseluruhannya termasuk pakaian, tempat tinggal, tubuh badan dan sebagainya. 
Islam begitu syumul dalam pemilihan makanan yang bersih dan halal. Makanan yang suci dan bersih akan menjamin kesihatan yang baik.
 Justeru, di samping memilih makanan yang berzat dan berkhasiat, sebaik-baiknya perlu ditekankan pada masa yang sama akan kebersihan dan kesuciannya daripada segi syariat agama. 

Sabda Rasulullah dalam sebuah hadis Baginda yang diriwayatkan at-Tirmizi bermaksud; “Setiap daging yang tumbuh dari makanan yang haram, maka api nerakalah yang layak baginya.”

Bagi pelanggan dan bakal pelanggan di sekitar Johor, Singapura, Lembah Klang, Wilayah persekutuan Putrajaya dan Selangor, boleh datang terus ke kedai Sahabat Roselle Marketing.
Maklumat lanjut sila hubungi Encik Yusof di talian 019 7703029.

0 comments:

Blogger news

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...